nedjelja, 6. siječnja 2008.

ORIJENTACIJA NA GRENLANDU

Malo sam se opet bacil na egzotiku. Znate li da na Grenlandu postoji orijentacijski klub koji se zove Ilulissat Orienteering Greenland i koji već nekoliko godina organizira jedinstveno orijentacijsko natjecanje pod nazivom Arctic Midnight Orienteering. Zamislite da se orijentirate na ovakvom terenu. Ovo je rijetko (ako ne i jedino) natjecanje unutar arktičkog kruga. Mislim da i Norvežani imaju neke karte unutra, al nisam siguran. Svakako je ovo natjecanje koje vabi pustolove i velike o-fanove koji mogu odvojiti izvjesnu svotu danskih krunica za njega. Sam dolazak na Grenland je pustolovina, a kamo li tek orijentiranje na njemu. Inaće je Grenland zemlja sa populacijom od 57 000 stanovnika smještenih u 12 "gradova" i 60-tak sela. Pravno gledajući je dio Danskog teritorija (nešto poput Farskih otoka), ali ima svoju vladu i veliki stupanj nezavisnosti. Priznaju danskog suverena i koriste danski jezik (uz lokalni) te danski novac. Zakaj ovo pišem ? Pa ja sam Grenland uvrstio kao jednu od posebnih orijentacijskih zemalja u kartoteku iz više razloga. Prvi razlog je što ovaj klub sa Grenlanda nije član danske orijentacijske federacije već na Grenlandu postoji njihova sportska (kon)federacija. Iako Grenland nije formalno članica UN-a, mnoge sportske asocijacije ju priznaju kao svoju članicu i sportaši sa Grenlanda nose svoju zastavu na mnogim natjecanjima. Zbog toga je Grenland 53. "država" u mojoj kartoteci. Iako bi isti pricip mogao primjeniti i na Škotsku, Englesku, Sjevernu Irsku i Wels, oni su članoce BOF-a pa zasad neću, iako sam jako blizu. Ak moreju FIFA, zakaj nebi i ja?
Iako se manevarski prostor za objavu novih karata iz različitih zemalja sužava, nadam se da ću ove godine pribaviti još karte iz npr. Kenije, Albanije, Crne Gore, Makedonije, BiH, Grčke, možda Mongolije, Lihtenštajna, San Marina...imam saznanja da se u tim zemljama trčalo...pa bumo se potrudili.
Ak vam j
e promaklo, kao dosta egzotične objavljene su karte iz Luksemburga i ova zadnja s Grenlanda:

Nema komentara:

Objavi komentar